LG Pro:Centric Direct 3.0: telewizja interaktywna

LG Pro:Centric Direct 3.0: telewizja interaktywna

LG to jedna z tych marek, która zdecydowanie wytycza pewne kierunki i często oferowane rozwiązania dziś, jeszcze kilka lat temu mogły być tylko i wyłącznie dziełem twórców filmów Sience Fiction. Z pewnością jednym z takich rozwiązań jest sposób zarządzania treściami wyświetlanymi w telewizji hotelowej. Jednak czy ta platforma służy tylko i wyłącznie do takich celów?

Czym jest Pro:Centric Direct? To system zdalnego zarządzania telewizorami hotelowymi, który obsługuje proste narzędzia do edycji i zapewnia różne rozwiązania między innymi usługę  1-Click Service czy zdalne zarządzanie oparte na sieci IP. Dodatkowo hotelarz dostaje możliwość tworzenie spersonalizowanych treści i zarządzanie nimi co ma prowadzić do maksymalizacji skuteczności reklamy, która pojawia się na ekranie telewizora.
LG Pro:Centric sprawia, że telewizor w pokoju hotelowym jednak w centrum komunikacji między gośćmi a pracownikami, ułatwiając hotelarzom interakcję z klientami przez wiele lat. Zupełnie nowy Pro:Centric 3.0 idzie jednak o krok dalej.

Pierwszą nowością jest wsparcie IoT (Internet of Things) czyli koncepcja wedle, której przedmioty mogą gromadzić i przetwarzać dane, a co najważniejsze komunikować się między sobą. LG Pro:Centric Direct 3.0 to jedyny system, który wspiera to rozwiązanie, umożliwiające wygodne sterowanie klimatyzacją, zasłonami, światłami, a nawet zamkami - wszystko za pomocą hotelowego telewizora. Pomostem pomiędzy systemem telewizyjnym a urządzeniami IoT jest protokół Zigbee, który pozwala na zdalną konfigurację  - dla pojedynczych pokoi lub grup pokoi. LG oferuje zatem telewizję, kompleksową platformę zarządzania i integrację IoT - wszystko w jednym, łatwym w użyciu pakiecie.

Wielu gości oswoiło się w domu do sterowania urządzeniami za pomocą Siri, Alexy lub Google Assistant. Pro:Centric Direct 3.0 pozwala hotelarzom zaoferować swoim gościom taką samą wygodę. Nowa wersja systemu koreańskiego producenta została wyposażona we wbudowany system poleceń głosowych, które umożliwia gościom sterowanie telewizorem i urządzeniami IoT za pomocą ich słów. Już teraz gość hotelowy zaraz po pobudce, może zapytać telewizor, o pogodę w ciągu dnia lub atrakcje w pobliżu, a odpowiedzi pojawią się w kilka sekund na ekranie. Dane są bezpieczne, a system jest zgodny z europejskimi przepisami dotyczącymi prywatności.

Któż z nas nie przeżył w hotelu sytuacji, gdzie punkt dostępowy znajdował się na tyle daleko w korytarzu, iż praca z hotelarskim WiFi była niemożliwa? Problem ten rozwiązuje Pro:Centric Direct 3.0.  Inżynierowie postanowili zaimplementować SoftAP, czyli tym samym każdy hotelowy telewizor pracuje w sieci zarówno jako klient, ale i też będąc jednocześnie punktem dostępowym.

Bardzo prosty interfejs użytkownika to kolejna zaleta platformy LG. Jednym kliknięciem w pozycje usługi gość hotelowy może komfortowo poprosić o wszystko co tylko hotel jest w stanie zapewnić. Może to być np. sprzątanie i pranie, czy też dostarczenie posiłku do pokoju. Takie „żądania” są na bieżąco monitorowane i rejestrowane na recepcji, zatem zaspokajanie danych potrzeb odbywa się po prostu  sprawnie. Inną innowacją będzie  Ticker Time. W tym wypadku, według ustalonego harmonogramu gość, czy też dana grupa może otrzymywać informacje o różnych wydarzeniach hotelowych. Obsługa hotelowa ma również dostęp do konfiguracji banerów reklamowych, pojawiających się na ekranie. To dotyczy zarówno pozycji na wspomnianym ekranie jak i wielkości banera. To znacznie zwiększa efektywność przekazywanych treści.

Tego typu środowiska były jeszcze do niedawna zarezerwowane właściwie dla hoteli o bardzo wysokim standardzie. Dziś chcąc nadążyć za potrzebami klientów, takie rozwiązania powinny znaleźć się właściwie w każdym hotelu. Wdrożenie IoT oraz fakt, iż platforma Pro:Centric doczekała się wersji 3.0 z opisanymi wyżej innowacjami właściwie sprawia, że zarówno zarządzanie usługami jak i komfort dla gości jest na wyciągnięcie ręki.






Post comments